Projektas „Išbandyk profesiją 2015”
2015 m. projekto ,,Išbandyk profesiją” atgarsiai
Kaip jaunam žmogui apsispręsti, kuo jis nori būti, kaip pasirinkti studijų kryptį ir nenusivilti savo pasirinkimu? Į tokius mokiniams dažnai kylančius klausimus padeda atsakyti jau trečius metus Vilniaus licėjuje ,,Ugdymo karjerai” koordinatorių organizuojamas projektas ,,Išbandyk profesiją”. Per pavasario atostogas jaunuoliai galėjo pabendrauti su pasirinktų profesijų atstovais, atlikti darbo stebėjimo praktiką, įgyti naujos patirties ir išsiaiškinti, kas jiems iš tikrųjų tinka ir patinka.
2015m. Vilniaus licėjaus mokinių tėvai ir alumnai pasiūlė 19 praktikos vietų įvairiose įstaigose. Mokiniai rinkosi vieną ar kelias dominančias mokslo sritis: architektūrą, bankininkystę, biochemiją, dailę, inžineriją, filologiją, matematiką, mediciną, menus, maisto technologijas, programavimą, teisę. Pažinti įvairių profesijų atstovų kasdienybę, išbandyti save profesinėje veikloje jaunuoliai galėjo šiose įstaigose: Vilniaus architektūros studijoje, UAB ,,Subtili erdvė”, UAB ,,SEB investicijų valdymas”, įmonėje ,,Thermo Fisher Scientific”, G.Žuklio piešimo mokykloje, UAB ,,Balterma”, Vilniaus Gedimino technikos universiteto Elektronikos ir Mechanikos fakultetuose, Vilniaus universiteto Filologijos, Matematikos ir Informatikos fakultetuose, VUL Santariškių klinikose (Vaikų ligoninėje, Akušerijos ir ginekologijos skyriuje, Radiologijos ir kompiuterinės tomografijos skyriuje), odontologijos klinikoje ,,Denticija”, Rupert šiuolaikinio meno centre, ,,Bentley Systems Europe B.V.” filiale, vyninėje ,,Savas kampas”, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės įstaigoje, Vilniaus miesto apylinkės teisme, Ince&Co teisinėje kompanijoje Monake. Nuoširdžiai dėkojame visiems praktikų vadovams, kad svetingai priėmė licėjaus mokinius, kantriai pasakojo, rodė patalpas ir įvairius atliktus darbus, sugalvojo mokiniams praktinių užduočių.
Po darbo stebėjimo praktikos projekto ,,Išbandyk profesiją” dalyviai klasės valandėlėse dalinosi įspūdžiais su bendramoksliais: pasakojo, kur buvo, ką matė ir naujo sužinojo, ką suprato. Štai keletas praktikos vadovų ir mokinių, atlikusių praktiką, įspūdžių:
Noriu padėkoti už aktyvius, linksmus, labai protingus mokinius. Sulaukėme daug klausimų, jie įdėmiai klausėsi, buvo matyti, kad mokiniams tikrai patiko ir buvo įdomu pabūti mūsų įstaigoje.
Sondra Tuinienė, UAB ,,SEB investicijų valdymas”
Dalyvavimas šiame projekte vertingas institucijai, nes supažindiname jaunus žmones su audito profesija, tai gali lemti jų ateities sprendimus renkantis profesiją. Tokiu būdu ir visuomenė per mokinius daugiau sužino apie LR valstybės kontrolės atliekamas funkcijas.
Laura Raulinaitienė, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė
Tikimės, kad ateityje dalis gimnazistų papildys mūsų kolektyvo gretas.
Aušra Bieliauskienė, odontologijos klinika ,,Denticija”
Įspūdžiai iš praktikos savaitės Monake
2015m. pavasarį darbo praktikos savaitę man pasisekė praleisti Monake. Ten tris dienas dirbau britų tarptautinės verslo teisės įmonėje ,,Ince&Co“, užsiimančia laivybos, naftos pervežimo, oreivystės teisiniais reikalais. Kelionė į nykštukinę valstybę buvo varginanti, teko ankstų rytą skristi iki Frankfurto ir ten po penkių valandų pertraukos persėsti į lėktuvą, skrendantį į Nicą, tačiau įdomi, niekad dar nebuvau regėjęs tokio dydžio oro uosto kaip Frankfurto oro uostas (namo vienu lėktuvu teko skristi kartu su „Žalgirio“ komanda). Po kelionės autobusu iki Monako teko dar kiek ir pasivaikščioti, kadangi išlipau ne savo stotelėje, tačiau tai savotiškai atsipirko, nes buvo proga pažinti miestą: visą kelią nuo Monako kazino iki pat monarcho rūmų tą pačią dieną su lagaminu ant pečių taip ir prabėgau, o vakare dar spėjau ir nusimaudyti jūroje. Jau nuo kitos dienos ryto pradėjau savo darbą Gildo Pastor centre, vienoje iš pastate veikiančių įstaigų.
Praktika teisinėje kontoroje sudomino labiau nei tikėjausi. Pirmoji byla, kurią man davė perskaityti, buvo apie piratų Persų įlankoje pagrobtą laivą. Antroji byla buvo apie milijonierių, iš kompanijos pavogusį didelę pinigų sumą, už ją nusipirkusį jachtą bei joje nusižudžiusį. Aplinkiniai labai maloniai mane sutiko ir nors jaučiau, kokios „svarbios“ yra mano pareigos, džiaugiausi, jog turiu galimybę čia dirbti. Labai pralinksmino šios įstaigos, kaip ir visuose Monako pastatuose, kuriuose teko būti, privalomai kabanti valdovo nuotrauka iš jo vestuvių. Atėjus pietų laikui, teisininkai susėdę aptarinėjo Antrąjį pasaulinį karą, diskutavo kitomis temomis, kurios man, svetimšaliui, pasirodė intriguojančios, pavyzdžiui, pietaujantys aptarinėjo muziejų svarbą jų valstybėms (Jungtinei Didžiosios Britanijos ir Šiaurės Airijos Karalystei, Italijai). Kitomis dienomis dalyvavau ir keliuose susirinkimuose su klientais, klausiausi pokalbių, ieškojau atsakymų į užduotis storose teisės knygose, o vakarais nužygiuodavau nuo vienos valstybės sienos iki kitos. Manau, jog laiką praleidau tikrai vertingai. Dėkoju licėjaus alumnui Mantui Paliuliui ir įmonės ,,Ince&Co“ darbuotojams už suteiktą galimybę. Monakas ilgam liks mano atmintyje.
Justinas Drakšas, 3c
* * * * * * * * * *
Aš atlikau praktiką UAB ,,SEB investicijų valdymas”. Nebuvo nė vieno dalyko, kuris nepatiko, nuvylė ar nepateisino lūkesčių. Buvo plačiai pristatyta bankų sistemos veikla, jos principai, papasakota apie fondus, pensijų rūšis, investicijas. Man tai suteikė bendrą supratimą apie investavimą ir fondų valdymą. Vėliau buvo gilinamasi į investicijų valdymo subtilybes, turėjome keletą progų grupėse išbandyti save: pasitikrinti tą dieną gautas žinias paskirstydami investicijas bei skaičiuodami GAV. Kitaip sakant, darėme tai, ką darbuotojai daro kiekvieną dieną. Mane sužavėjo malonus darbuotojų bendravimas bei pastangos mums kuo išsamiau viską paaiškinti. Jie kantriai atsakinėjo į visus mums rūpimus klausimus ir šiuo metu net nekyla abejonių, kad ten dirba savo srities specialistai. Džiaugiuosi, kad dalyvavau projekte ,,Išbandyk profesiją” ir galėjau pakalbinti UAB ,,SEB investicijų valdymo” darbuotojus.
Dovilė Jakimavičiūtė, 2d
* * * * * * * * * *
Aš atlikau praktiką SEB banke. Praktika buvo labai įdomiai suorganizuota! Daug skirtingų to paties skyriaus žmonių papasakojo mums apie savo asmeninę karjerą, darbo sritį, parodė darbo vietą, supažindino su darbo dienotvarke, programomis bei įvairiais projektais, su kuriais dirba. Smagu, kad galėjome pabendrauti su labai daug įvairių žmonių, kurių karjeros keliai tokie skirtingi (vienas iš darbuotojų netgi buvęs licėjaus mokinys!). Viskas labai patiko ir mielai apsilankyčiau kitame banke ar panašioje institucijoje, nes būtent tokios praktikos padeda suprasti, kokia darbo vieta man visai tiktų ir patiktų.
Aistė Grušnytė, 2e
* * * * * * * * * *
Praktika Lietuvos Respublikos valstybės kontrolėje vyko kovo 31 dieną. Pirmą dienos dalį lankėmės 8-ajame audito departamente. Ten sužinojome apie auditorių veiklą, šios specialybės darbuotojams būtinas savybes. Susipažinome su 8-ojo audito departamento direktoriumi Arūnu Dulkiu, kuris trumpai pristatė įstaigos istoriją, vykdomą veiklą. Kitą dienos dalį lankėmės pagrindiniame Valstybės kontrolės pastate. Ten mus maloniai priėmė valstybės kontrolierė Giedrė Švedienė. Turėjome progą užduoti mums rūpimų klausimų. Susitikimo pabaigoje gavome prisiminimo dovanų ir nusifotografavome su Lietuvos Respublikos valstybės kontroliere. Taip pat buvome ekskursijoje po Valstybės kontrolės pagrindinį pastatą, kurios metu susipažinome su šios institucijos istorija ir kitų departamentų veikla.
Ši praktika tikrai buvo įdomi ir prasminga. Man ji labai patiko, nes gavau reikiamos informacijos apie auditoriaus profesiją. Na, o didžiausią įspūdį paliko susitikimas su Lietuvos Respublikos valstybės kontroliere Giedre Švediene.
Deimantė Girniūtė, 2d
* * * * * * * * * *
Praktika ,,Bentley Systems Europe B.V.” filiale prasidėjo šios įmonės įvairių specialistų veiklos pristatymu, vėliau atlikome praktinių užduočių. Na, o praktikos pabaigoje vaišinomės picomis ir bendravome su ,,Bentley Systems Europe B.V.” įmonės darbuotojais. Ši praktika tikrai buvo įdomi. Na, o labiausiai patiko tai, jog su darbuotojų veikla susipažinome ne tik teoriškai, bet ir praktiškai.
Deimantė Girniūtė, 2d
* * * * * * * * * *
Praktiką atlikau ,,Bentley Systems Europe B.V.” filiale. Pati praktika man patiko. Sužinojau tikrai nemažai apie darbą tokiose įmonėse. Labai gerai, kad pristatė įvairias darbo vietas atskirai bei parodė, kaip jose vyksta darbas. Patiko, kad susitikimo pabaigoje atsakė į kilusius klausimus ir papasakojo apie galimybes dirbti vasarą. Gaila, kad praktika buvo kiek per trumpa, norėjosi daugiau praktinių užsiėmimų.
Džiugas Šimaitis, 2e
* * * * * * * * * *
Teko apsilankyti Vilniaus Gedimino technikos universiteto Elektronikos ir Mechanikos fakultetuose. Mūsų 7 žmonių grupę lydėjo pats Elektronikos fakulteto prodekanas Dainius Udris. Visąlaik turėjome progą tiek paklausti, jeigu kas nors buvo neaišku, tiek buvome klausiami, todėl tarp grupės ir mūsų vedlio visada vyko malonus pokalbis.
Mechanikos fakultete labiausiai įsiminė Biomechanikos katedra, trumpa 3D modeliavimo paskaita ir elektromobilis. Biomechanikos katedroje nusišypsojo laimė net patiems išbandyti studentų bei profesorių kuriamus įrenginius. Pavyzdžiui, man leido valdyti protezą, kuris kontroliuojamas žmogaus rankos judesiais. Į modeliavimo paskaitą užsukome beveik netyčia, tačiau dėstytojas mus maloniai priėmė bei parodė mūsų grupei delta arm tipo 3D spausdintuvą, paaiškino, kaip jis veikia, bei parodė įrenginio galimybes pateikdamas jau išspausdintų pavyzdžių. Be abejo, vienu kitu žodžiu apie studijas persimetėm ir su paskaitos besiklausančiais studentais . Labiausiai mūsų dėmesį prikaustė studentų kurtas elektromobilis. Deja, mašinos niekas nedavė pavairuoti, tačiau patys studentai sutiko papasakoti, kaip elektromobilis veikia, kokie parametrai, didžiausias greitis, kokie bus kiti tolimesni patobulinimai.
Elektronikos fakultete turbūt labiausiai sudomino automatikos laboratorija ir studentų darbai. Laboratorijoje matėme pneumatinių ir hidraulinių įrenginių. Apie šios įrangos veikimą išsamiai papasakojo tiek laboratorijos vedėjas, tiek mus lydėjęs prodekanas. Buvo smagu stebėti, kaip veikia studentų sukonstruoti įrenginiai. Teko proga pamatyti šešiakojį robotą ir pusiausvyrą palaikančią dviem ratais varomą mašinėlę. Taip pat lankydamasis fakultete pakeičiau nuomonę apie universitetus. Prieš tai visada galvojau, kad universitetai moko tik teorinių dalykų, o studentai turi mažai galimybių įgytas žinias pritaikyti. Vis dėlto, pasirodo, VGTU universitetas studentams suteikia begalę šansų įsidarbinti įmonėje ir dirbti pusę etato bei tuo pačiu metu studijuoti. Net studentams, nenorintiems dirbti, tačiau trokštantiems realizuoti savo idėjas, universitetas suteikia visus reikalingus išteklius: laboratorijas, įrankius, kuriais jie gali naudotis, taip pat studentai gali sulaukti profesorių patarimų ir bendraminčių palaikymo.
Per praktiką gerai praleidome laiką ir praplėtėme savo akiratį. Įsitikinau, kokią sritį noriu studijuoti ir kuo ateityje dirbti. Šis apsilankymas VGTU fakultetuose man buvo iš tiesų naudingas ir prasmingas.
Elvis Lepardinas, 1c
* * * * * * * * * *
VGTU Mechanikos ir Elektronikos fakultetuose Elektronikos fakulteto prodekanas supažindino su VGTU studijomis, su studentų gyvenimu, pavedžiojo po fakulteto patalpas. Nustebino, kad studentai, vos baigę šiame universitete bakalauro studijas, yra iš karto kviečiami dirbti į tam tikras įmones. Kartais dėl būsimų darbuotojų darbdaviai net varžosi tarpusavyje. Teko pamatyti studentų statomą elektromobilį, elektrinių variklių pjūvius, veikiantį vorą robotą, pneumatinę koją ir visokių kitokių elektrinių prietaisų, pagamintų pačių studentų. Netgi pačiam teko valdyti robotą! Ši praktika mane labai sužavėjo, nes viena iš mano domėjimosi sričių yra inžinerija, todėl viskas buvo labai įdomu.
Henrikas Matusevičius, 2a
* * * * * * * * * *
Likau sužavėta praktika odontologijos klinikoje ,,Denticija”. Mus supažindino su kasdienine odontologo, techniko ir kitų specialybių darbo diena. Aš ir draugės buvom priimtos su plačia šypsena, sukurta atmosfera nesukėlė nejaukumo užduoti rūpimus klausimus. Pateikta informacija dar labiau sudomino šia medicinos kryptimi. Esu dėkinga už tokią galimybę.
Justina Girijotaitė, 1c
* * * * * * * * * *
Per pavasario atostogas tris dienas atlikau praktiką Gedimino Žuklio piešimo mokykloje. Tikrai nesigailiu, kad paskutinę akimirką pasinaudojau galimybe ir sudalyvavau. Vos tik įžengusių pro duris visas baimes ir nežinojimą išvaikė svetingas praktikos vadovo pasitikimas. Iš pradžių apžiūrėjome jau patyrusių mokinių darbus, parodėme savuosius, papasakojome apie savo lūkesčius ir patirtis. Vėliau kiekvienam iš mūsų pagal gebėjimus ir žinių lygį buvo duota praktinė užduotis, kurią darėme visas tris dienas. Buvo tikrai labai gera ir naudinga dirbti!
Kamilė Lebednykaitė
* * * * * * * * * *
Aš atlikau akademinio piešimo praktiką pas Gediminą Žuklį. Šis žmogus labai šiltas, nuoširdus, pasiruošęs padėti. Jo dėka prisiminiau jau pamirštus dalykus, išmokau naujų. Man labai patiko.
Rūta Vigelytė, 1c
* * * * * * * * * *
Įžengusi į G.Žuklio svetainę ir ant grindų išvydusi jo studentų darbus, išsigandau. Jie buvo tokie realistiški, techniški. Spindintys arbatinukai, marmurinės galvos, stikliniai buteliai buvo tokie tikroviški ir tobuli! Kai pradėjo rinktis licėjaus mokiniai, piešiantys visą gyvenimą bei lankantys geriausias piešimo pamokas, savikritiškumas niekur nedingo. Labai džiaugiausi, kad atėjo ir mano draugė, kuri nebuvo profesionalė, tad jaučiausi drąsiau. Pirmoje pamokoje piešėme dėžutes. Mums reikėjo nupiešti dviejų sustatytų dėžių kontūrus. Mes juos piešėme gal tris valandas. Žinoma, per tas valandas supratau, kad buvau labai pasiilgus piešimo, meniškų žmonių (prie to prisidėjo ir mūsų laikinasis dėstytojas G.Žuklys). Antrą pamoką mums jau reikėjo nupiešti tris dėžes bei jas nuštrichuoti. Tada supratau, kad aš nemoku piešti. Anksčiau, kai dar lankiau dailės pamokas, mane gyrė už mano štrichą, tačiau dabar supratau, kad nepavyksta atlikti užduoties. Mano pasitikėjimas savo piešimo sugebėjimais dingo. Dar tą pačią dieną po praktikos nuėjau į parduotuvę ir nusipirkau bloknotų. Likusias atostogas praleidau paišydama dėžutes, puodelius kavinėse ir draugus prie jų. Ir dabar, praėjus porai savaičių, vis dar nešiojuosi bloknotus bei pieštukus. Susipažinau su nemažai įdomių žmonių, pradėjau save išmėginti naujose srityse bei vėl mąstyti apie papildomas dailės pamokas. Taigi, ši praktika man tikrai patiko ir nuoširdžiai džiaugiuosi, kad į ją užsirašiau, nes man ji priminė, kad yra dar vienos durys, kurias galiu atverti.
Emilija Lapašinskaitė, 2d
* * * * * * * * * *
Lietingą trečiadienio rytą susiradau Vilniaus architektūros studiją (VAS) ir pirmąsias valandas praleidau šnekėdama su direktoriumi apie architektūrą, jos sritis, jų privalumus ir trūkumus, VAS projektus bei veiklą. Vėliau nuėjome susipažinti su tikruoju darbu! Vienas iš darbuotojų mus pavedžiojo po pačią studiją, supažindino su bendradarbiais, parodė, kas ką veikė. Mūsų pasišnekučiavimai baigėsi tuo, kad mes su dar viena licėjaus mokine ėjome projektuoti savo namų. Projektuodama namą su vandens bokštais, penkiais fortepijonais, daugybe knygų lentynų, pabendravau su vaikinuku, kuris mane kuravo, ir sužinojau nemažai apie architekto darbą. Kadangi savo namą suprojektavau gan greitai, nes vadovavausi fantazija ir spontaniškumu, o ne praktiškumu ir tikslumu, ėjau pjaustyti maketo. Maketo darymas buvo viena iš smagiausių praktikos dalių. Sumaketavusi namuką, gavusi savo projektėlį su palinkėjimu nuo kuratoriaus, pabendravusi su architektais nutariau, kad architekto kelias, nors ir yra be galo sunkus, yra vertingas ir prasmingas.
Emilija Lapašinskaitė, 2d
* * * * * * * * * *
Aš dalyvavau dviejose praktikose: vaikščiojau mokytis akademinio piešimo pas G.Žuklį ir gaminti maistą ,,Savame kampe". Pas G.Žuklį ėjau paišyti tris dienas po dvi valandas. Tai buvo tikrai įdomu ir, manau, naudinga. Visas tas dienas, gal nuskambės šiek tiek juokingai, piešiau tortų dėžutes. Nemaniau, kad tai yra taip sunku. Pasirodo, kad netgi nežinojau, kas yra perpektyva, nors pačią sąvoką žinau gal nuo penkerių metų. Šios kelios pamokos man padėjo suprasti, kad gal ir nenorėčiau savo gyvenimo sieti tik su menu, bet visiškai jo atsisakyti tikrai negalėčiau. Gal net pradėsiu lankyti dailės pamokas…
Praktika ,,Savame kampe" patiko šiek tiek mažiau. Ten mes gaminome maistą. Turėjome gaminti sūrio rutuliukus. Gamindamos kalbėjome su virtuvės šefu, kuris pasirodė labai įdomus žmogus. Jis papasakojo, kokia yra virtuvės šefo profesija. Nustebino tai, kad jis pats mokėsi Libane, baigė mokslus Prancūzijoje, šneka netgi septyniomis kalbomis, tarp jų ir lietuvių, kuria, kartais atrodydavo, šneka netgi be akcento.
Abi praktikos buvo vertingos, padėjo geriau suprasti, kas man patinka, o kas ne. Tik gaila, kad šios praktikos būna tik kartą per metus, galėtų būti po kelis kartus.
Paulina Puolytė, 3b
* * * * * * * * * *
Aš lankiausi Santariškių klinikų radiologijos skyriuje. Ši praktika man labai patiko ir buvo naudinga. Susipažinau su magnetinio rezonanso ir kompiuteriniu tomografais, jų veikimo principais. Mums buvo suteika nuostabi galimybė stebėti gydytojo darbą iš arti, pabendrauti ir su kitų sričių medikais. Labai smagu buvo bendrauti su praktikos vadove, ji buvo labai draugiška: su malonumu mums pasakojo apie savo darbą, stengėsi sudominti. Ši praktika man padėjo suprasti, kad medicinos sritis man patinka ir kad galėčiau su ja sieti savo ateitį.
Simonija Kelpšaitė, 2b
* * * * * * * * * *
Įmonėje ,,Balterma" mus supažindino su pačia įmone, su įvairių pastatų sistemų projektavimu. Parodė, kaip atrodo kompiuterinės programos, kuriomis yra projektuojamos šildymo, priešgaisrinės ir kitos sistemos daugiabučiuose. Suteikė žinių apie efektyvesnius ir pigesnius šildymų sistemos įdiegimo būdus namuose, taip pat apie katilines ir saulės šviesos kolektorius. Man iš tiesų buvo įdomu pamatyti, kaip dirba projektavimo inžinieriai, išgirsti įdomios informacijos apie geresnius energijos panaudojimo būdus. ,,Balterma" pagyrė mano motyvacinį laišką, nes eidamas į praktiką jau buvau pasidomėjęs pačia įmone, į kurią vyksiu, ir netgi paprašė pasiūlyti idėjų dėl jų internetinio puslapio atnaujinimo. Kitą dieną po praktikos aš nusiunčiau keletą pastebėjimų ir siūlymų dėl ,,Baltermos" internetinio puslapio atnaujinimo (lyginau su kitomis panašiomis užsienio įmonėmis). Įmonė elektroniniu laišku įvertino mano pastangas ir rūpestį, parašė, kad jai tai yra labai vertinga informacija, kurią tikrai panaudos, taip pat informavo, kad lauks manęs per vasaros atostogas galimai įvairiai praktikai ir tolesniam bendradarbiavimui.
Henrikas Matusevičius, 2a
* * * * * * * * * *
Man visada buvo įdomu, ką veikia inžinierius, koks tai darbas. Turėjau galimybę iš arčiau susipažinti su inžinieriaus profesija įmonėje ,,Balterma". Mus priėmė labai šiltai, iš pradžių supažindino su darbo sritimis, įmonės veikla. Po to ėjome į projektavimo skyrių, ten sužinojome apie inžinieriaus projektuotojo profesiją, pamatėme, kaip projektuojamos pastato inžinerinės sistemos. Mane nustebino, kiek daug dalykų projektuotojui reikia suderinti, kad galėtų kur nuvesti kokį nors vamzdį. Po to keliavome į ,,Baltermos” įrengtą katilinę ant daugiabučio stogo - iš ten tiekiama šiluma visam namui. Mums papasakojo, kaip ši katilinė veikia, pamatėme realų, atliktą inžinerinį projektą. Taigi, man ši praktika buvo labai naudinga, pamačiau, kokia įvairiapusė ir kiek daug sričių turinti yra inžinieriaus profesija.
Dominykas Budrys, 1c
* * * * * * * * * *
Atlikau praktiką Rupert šiuolaikinio meno centre. Apie šią įstaigą girdėjau jau anksčiau, tačiau nebuvau pasidomėjusi, kuo ji užsiima. Kadangi pati domiuosi menu, pasirinkau praktiką atlikti būtent šiame meno centre. Prieš praktiką direktorė atsiuntė išsamią dienotvarkę bei nuorodas, kaip ten nuvykti. Nesitikėjau, kad daugiausia teks šnekėti anglų kalba, tačiau pamaniau, kad tai tikrai puiki galimybė lavinti anglų kalbos kalbėjimo įgūdžius. Sužinojome daug apie meno kuratoriaus profesiją, meno istorijos studijas bei meno rinką Lietuvoje bei pasaulyje. Per praktines užduotis turėjome pristatyti Lietuvos bei užsienio menininkus, Venecijos bienalę bei įvairias meno organizacijas, tad tai tikrai praplėtė akiratį meno srityje. Išties džiaugiuosi atlikusi praktiką būtent čia, nes pasisėmiau tikrai daug naujų žinių, o ir atmosfera buvo išties puiki ir jauki.
Unė Žemaitytė, 2c
* * * * * * * * * *
Man teko būti Rupert šiuolaikiniame meno centre. Praktiką atlikome dvi dienas ir per jas turėjome progą susipažinti su šia įstaiga. Nors atėjau ne itin žinodama, ko laukti ir ko tikėtis, buvau nustebinta malonaus ir šilto sutikimo. Galėjome apžiūrėti labai gražioje vietoje įsikūrusį centrą, pabendrauti su reziduojančiais menininkais ir šiek tiek labiau pažinti meno pasaulį. Plačiau išgirdome apie meno kuratoriaus, kritiko profesijas, daug kalbėjomės su meno kuratorėmis. Buvo labai smagu pabendrauti su draugiškais žmonėmis ir daugiau sužinoti apie meną. Manau, kad ,,Išbandyk profesiją” projektas yra labai naudingas ir leidžia mokiniams apsispręsti dėl ateities.
Greta Krasovskytė, 2c
* * * * * * * * * *
Praktiką atlikau ,,Thermo Fisher Scientific”. Per dvi dienas mus supažindino su įmonės veikla, aprodė nuo sandėlių iki aukšto saugumo lygio laboratorijų. Labiausiai patiko tai, kad vadovai leido mums patiems atlikti porą eksperimentų, kokių mokykloje tikriausiai neturėtume galymybių padaryti. Vargu ar galėčiau pasakyti, jog kažkas nepatiko. Darbuotojai mus priėmė labai draugiškai, papasakojo apie savo profesiją, apparatus, leido iš arti stebėti bandymus, paaiškino, kas ir kaip veikia. Studentai, atliekantys praktiką ar dirbantys šioje įmonėje, papasakojo, kaip jiems sekėsi šioje įmonėje įsidarbinti, ir atsakė į mūsų klausimus, susijusius su studijomis, mokykla. Darbuotojų atsakymai leido apsispręsti dėl kai kurių pamokų pasirinkimų ir pamatyti, kokios galimybės laukia, jei pasirinksime vieną ar kitą kelią. Jei tik būtų proga, tokiame projekte, manau, dalyvaučiau dar kartą.
Jokūbas Janušauskas, 2e
* * * * * * * * * *
Praktiką atlikau ,,Thermo Fisher Scientific”. Praktika truko dvi dienas. Pirmą dieną lankėmės gamybos skyriuose ir turėjome galimybę pamatyti procesą nuo fermentacijos iki atskirų baltymų išskyrimo, vėliau su studentais atlikome porą bandymų mokslo centre. Antrą dieną pirmiausia dalyvavome ekskursijoje po mokslo centrą, vėliau vienoje konferencijų salėje mums buvo pristatyta įmonės istorija, tikslai, gaminami produktai. Ryškesnį įspūdį paliko pirmoji diena, nes iš arčiau pažvelgėme į kasdienį darbą, susipažinome su darbo specifika ir šiek tiek patys padirbėjome. Antra diena buvo formalesnė, oficialesnė. Žinoma, iš pradžių tikėjausi ilgesnės praktikos, kad galėčiau įsijausti į darbo ritmą, tačiau džiaugiuosi ir dėkoju, kad apskritai turėjau galimybę čia apsilankyti.
Laura Račytė, 3a
* * * * * * * * * *
Atlikau praktiką VU Matematikos fakultete pas Ramūną Garunkštį. Buvo įdomu pažinti universiteto aplinką iš arti. Kadangi dar nežinau, kuo noriu užsiimti ateityje, tai labai džiaugiausi galimybe sužinoti apie įvairias profesijas. Mus trumpai pavedžiojo po universitetą, papasakojo apie galimybes, studijas. Man labai patiko, kad mums suorganizavo kelias paskaitas, parodė straipsnius, nes taip iš karto susidariau nuomonę, ar mane domina ši sritis, veikla, sužinojau, kas laukia, jei įstosiu čia studijuoti. Laukiu kitų metų ir tikiuosi, kad galėsiu vėl dalyvauti projekte ,,Išbandyk profesiją”!
Simona Šulžickytė, 1b
* * * * * * * * * *
Aš atlikau praktiką architektūros studijoje ,,Subtili erdvė". Čia man suteikė puikią galimybę praktiškai išbandyti architekto profesiją. Turėjau progą išmėginti architektų dažniausiai naudojamas sudėtingas modeliavimo ir projektavimo kompiuterines programas, įsigilinti į jų veikimą. Iš tiesų visa diena prie kompiuterio ekrano man buvo tikras iššūkis, tačiau malonus ir paslaugus kolektyvas, įdomus bei įtraukiantis architekto darbas man paliko įspūdį! Tai buvo puiki darbo patirtis.
Ieva Vaškelytė, 2c
* * * * * * * * * *
Dalyvavau praktikoje Santariškių ligoninėje ir daugiau sužinojau apie radiologų darbą. Stebėjau tomografo, magnetinio rezonanso, rentgeno veikimą, pasivaikščiojau po atnaujintą ligoninę ir iš gydytojų išgirdau daug įdomių dalykų. Jie papasakojo apie savo kasdienybę, darbą ligoninėje, taip pat apie tai, kodėl pasirinko šią specialybę, kokių būdo bruožų reikia norint būti gydytoju. Praktika buvo tikrai naudinga ir dar labiau paskatino mokytis ir stoti į mediciną.
Emilija Bogdanovičiūtė, 2e