Metraštis

Projekto ,,Išbandyk profesiją“ atgarsiai

   Pažinti save ir pasirinkti labiausiai tinkančią studijų kryptį, o vėliau ir profesiją – nelengva užduotis. Atsidūrę svarstymų apie savo ateitį kryžkelėje atliekame įvairius asmenybės pažinimo testus, klausiame artimųjų ir draugų nuomonės, sekame autoritetų pavyzdžiu. Vis dėlto vienas iš geriausių sprendimų – išbandyti save pasirinktoje srityje.

   Nuo 2013 m. Vilniaus licėjuje projekto ,,Ugdymas karjerai“ koordinatorių dėka mokiniams atsivėrė galimybės stebėti ir praktiškai padirbėti juos dominančioje darbo vietoje. Pirmiausia buvo surinkti mokinių pageidavimai, kur jie norėtų atlikti stebėjimo praktiką, vėliau buvo ieškoma konkrečių darbo vietų. Kokių praktikos vietų pageidavo mokiniai? Dauguma domėjosi medicina ar jai artimomis sritimis (odontologija, farmacija, biochemija, parfumerija), taip pat fizika, energetika, architektūra, teise, bankininkyste, sociologija, žurnalistika. Džiugu, kad mokinių tėvai ir alumnai pasiūlė 34 darbo vietas ir sutiko priimti net 108 licėjaus mokinius! Labiausiai netikėta  pasiūlyta darbo vieta – atlikti praktiką teisininkų kontoroje Monake.

   Per pavasario atostogas (kovo 25-29d.) 92 mokiniai praktiškai išbandė save pasirinktoje srityje. Grįžę jie pasakojo, kad darbo stebėjimas ar praktika truko 2-3 dienas. Praktikos metu mokiniai susipažino su įmonės ar jos padalinio veikla, stebėjo konkretaus darbuotojo darbą, bendravo su tos veiklos sričių atstovais, nedidelė dalis atliko jiems patikėtas užduotis. Iš apklausos, kurią po praktikos pildė dalyvavę mokiniai, aiškėja, kad stebėjimo ar praktikos patirtis buvo vertinga: 41% mokinių bandys sieti savo tolimesnę karjerą su stebėta veiklos sritimi, kita dalis neapsisprendė arba norėtų išbandyti save ir kitose srityse, o 13% mokinių suprato, kad galbūt reikia paieškoti  kitų sričių, kurios labiau atitiktų jų lūkesčius. Vis dėlto 86% apklaustųjų tvirtino, kad išbandyti vieną ar kitą profesiją tikrai verta ir rekomenduotų tai išbandyti visiems.

   Atlikti stebėjimo praktiką, pasak mokinių, buvo verta ne tik dėl to, kad išsiaiškintum, ar pasirinkta sritis atitinka lūkesčius ir tinka konkrečiam žmogui. Stebėdami darbuotojų veiklą ir patys atlikdami užduotis licėjaus mokiniai sužinojo ir kitų naudingų  dalykų: daugelis tvirtino, kad pagilino tam tikros srities žinias, išmoko dirbti su įvairiais prietaisais, turėjo galimybę stebėti darbo etapus nuo pradžios iki pabaigos, sužinojo, kokiomis sritimis reikia domėtis, jei nori dirbti konkretų darbą. Kai kurie teigė, kad suprato ir  išmoko universalių dalykų:  darbo ir  bendravimo kultūros, planuoti savo veiksmus, kritiškai vertinti išsakytą nuomonę.

   Šių metų projekte ,,Pažink profesiją” įgyta  patirtis mokinius paskatino dar aktyviau ieškoti mėgstamos veiklos, atsirinkti ir pasitikrinti dominčioje profesinėje srityje, o projekto koordinatores įkvėpė tęsti pradėtus darbus, sukėlė naujų idėjų, kaip stebėjimo praktiką  licėjaus mokiniams būtų galima tobulinti kitais mokslo metais.